اصفهان- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از آغاز عملیات مرمت، سبک سازی و ایزولاسیون بام های سر در قیصریه خبر داد.

طرح استحکام بخشی و مرمت بام های سردر «قیصریه» کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی پایگاه های ثبت جهانی استان اصفهان، فریدون اللهیاری با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به آسیب دیدگی بام های ضلع شمال غربی میدان امام (سردرقیصریه) اقدامات مرمتی در این قسمت آغاز شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای عملیات مرمت، استحکام بخشی و ایزولاسیون بام های سردر قیصریه اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: پیش از این و از سال ۸۸ تاکنون عملیات ایزولاسیون سایر بامهای میدان امام (ره) صورت گرفته است .

به گفته وی، با اتمام مرمت ایزولاسیون سردر قیصریه کار ایزولاسیون بامهای میدان امام به اتمام خواهد رسید.

اللهیاری افزود: پیش بینی می شود، عملیات ایزولاسیون سردرقیصریه سه ماه به طول بیانجامد.

سردر قیصریه بنایی است، در ورودی اصلی بازار بزرگ اصفهان. این بنا در گذشته نه‌چندان دور دارای سه طبقه و اکنون دارای دو طبقه‌است. طبقه سوم آن که تخریب شده (نقاره‌خانه را تشکیل می‌داده‌است که در آن با صدای موسیقی، اوقات روز را اعلام می‌کرده‌اند). این سر در به بازار بزرگ اصفهان باز می‌شود و در گذشته راه اصلی بازار اصفهان بوده‌ است.

 سردر قیصریه شامل چهار درب فرعی، یک دروازه اصلی و یک حوض بوده که حوض آن حدود دهه ۱۳۴۰ شمسی به باغچه تبدیل شد ولی اکنون احیا شده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.